Универзитет у Новом Саду
Педагошки факултет у Сомбору
Подгоричка 4
25101 Сомбор
Србија
+381 (0)25 412 030
+381 (0)25 416 461
Радно време Студентске службе са студентима:
понедељак-петак од 9.30 до 12.00 часова.
stsluzba.pef@uns.ac.rs
Контакт телефон: 063 11 34 820
Контакт за мастер и докторске студије
Данка Танковић: mas.das.pef@gmail.com
840-1136666-68
Педагошки факултет
Педагошки факултет у Сомбору основан је 1993. године као Учитељски факултет, који 2006. године мења назив у Педагошки који носи и данас. Факултет је део Универзитета у Новом Саду и једини је државни факултет у Сомбору.
Данашњи Факултет је наследник некадашње славне Норме, Препарандије потом и Учитељске школе и Педагошке академије, те са поносом можемо да кажемо да баштинимо славну педагошку и просветитељску традицију, али настојимо и да кроз перманентно иновирање наставног процеса будемо у току са тенденцијама савременог образовања.
Основне делатности Педагошког факултета у Сомбору су образовна, научна и издавачка.
Образовни процес се одвија на више нивоа - кроз основне, мастер и докторске студије. Настава се одвија на седам катедри: Катедра за језик и књижевност, Катедра за друштвене науке, Катедра за природне науке и менаџмент у образовању, Катедра за математику и методику наставе математике, Катедра за методику музичке и ликовне културе и физичког васпитња, Катедра за библиотекарство и Катедра за информатику и медије.
Поносимо се добром организацијом рада, иновираним и акредитованим студијским програмима прилагођним потребама студента. Квалитетну наставу реализују компетентни професори и њихови сарадници, реализује се у комфорном и технички опремљеном простору, са једнако добро опремљеним лабораторијама, педагошком лабораторијом, као и библиотеком богатог библиотечког фонда.
Научна делатност огледа се у континуираним научним истраживањима наставног кадра Педагошког факултета у Сомбору, учешћу на домаћим и иностраним стручним скуповима, као и учешћу на бројним краткорочним или дугорочним пројектима подржаним од стране републичког или покрајинског министраства за науку. Педагошки факултет у Сомбору учествовао је и на неколико међународних пројеката од којих је свакако најзначајнији Темпус пројекат реализован у периоду од 2011. до 2014. године у оквиру којег је факултет имао значајну улогу координатора/носиоца пројекта. Основни циљ поменутог пројекта била је модернизација образовања учитеља у складу са стандардима ЕУ и допринос повезивању високог образовања са основном школом.
Педагошки факултет у Сомбору од 1990. године издаје научни часопис „Норма” у којем се публикују научни радови из области педагошке теорије и праксе.
Основне интенције
Једна од основних интенција Педагошког факултета у Сомбору јесте да осавремењеним студијама подигне стручни ниво образовања учитеља за рад на основном степену образовног система (примарно образовање) у складу с начелима и праксом у савременој Европи, уважавајући, при томе, властита искуства. За будуће учитеље овако конципиране студије представљају могућност за наставак образовања како је то у Европи постало већ уобичајено.
Болоња
Настојећи да у границама својих могућности крочи у новоуспостављену Европску зону високог образовања, Педагошки факултет у Сомбору је приликом израде новог курикулума пошао од темељних идеја Болоњског процеса, пре свега о:
- принципу издавања лако разумљивих и упоредивих академских звања која се најједноставније могу изразити посредством додатка дипломи – Diploma Supplement.
- принципу два циклуса у високом образовању – студијском и дипломском.
- принципу кредитног система (ECTS) као средству што веће мобилности студената.